Bonus: Σου έχουμε ετοιμάσει ένα Quick Checklist Guide για τα παρακάτω εργαλεία. Χρησιμοποίησε το κάθε φορά που φτιάχνεις ένα website ?

Τα 5+1 Marketing εργαλεία που χρειάζεται οπωσδήποτε το Website σου [FREE Guide]

Αν προσπαθείς να μεγαλώσεις την επιχείρησή σου σίγουρα σε έχει απασχολήσει πολύ σοβαρά το θέμα του ποια Marketing εργαλεία χρειάζεσαι.

Είναι γεγονός πως για να πάρεις μια τέτοια απόφαση η πιο σωστή τακτική είναι να πειραματιστείς αρκετά, να δεις ποιο εργαλείο είναι το πιο κατάλληλο για το business σου.

Κάποια εργαλεία μπορεί να λειτουργήσουν, ενώ κάποια άλλα μπορεί στην πραγματικότητα να σου δημιουργήσουν πρόβλημα κ να καθυστερήσουν την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.

Συνήθως σε όλες αυτές τις περιπτώσεις τα προβλήματα προκύπτουν όχι από τα ίδια τα εργαλεία αλλά από το πως γίνεται η χρήση τους.

Η σωστή στρατηγική είναι αυτή που θα φέρει ανάπτυξη και που με τη βοήθεια των κατάλληλων εργαλείων θα σε βοηθήσει να παρακολουθήσεις την εμπειρία του χρήστη κατά μήκος του funnel έτσι ώστε να μπορείς να παρέμβεις όπου χρειάζεται.

Παρακάτω θα βρείς τα βασικά εργαλεία που θα χρειαστείς για το πιο ολοκληρωμένο Inbound Marketing Stack.

Αποτελεί το πρώτο βήμα για να χτίσεις το Marketing toolkit στο βασικό σου web property ώστε να μπορείς να έχεις τον απόλυτο έλεγχο αλλά και να παρακολουθείς και να βελτιώνεις ανά πάσα στιγμή το customer journey με απώτερο στόχο να μετατρέψεις τον κάθε επισκέπτη από απλό contact σε lifetime customer.

1. Tag Manager

Ο Google Tag Manager (GTM) είναι ένα δωρεάν εργαλείο της Google το οποίο σου επιτρέπει να τοποθετήσεις και να διαχειριστείς widgets, javascript & HTML codes, scripts & plugins στο website σου, με βέλτιστο τρόπο.

Πώς λειτουργεί;

Στην ουσία, σου επιτρέπει να εγκαταστήσεις τις εφαρμογές που χρειάζεσαι χωρίς να επιβαρύνεις την ταχύτητα και την απόδοση του website σου. Ο GTM τρέχει το κάθε script στη σωστή σειρά με λιγότερα external request. Μπορείς να μάθεις περισσότερα εδώ.

 

Αυτό που χρειάζεται να κάνεις είναι να πάρεις τον κώδικα από το εκάστοτε εργαλείο και να το τοποθετήσεις στον Tag Manager ως tag επιλέγοντας 1 ή περισσότερα trigger points, π.χ. Κατά το πάτημα ενός button, τη φόρτωση μιας σελίδας ή τη συμπλήρωση μιας φόρμας.

Χρησιμοποιησε τον Tag Manager για να:

  1. Προσθέσεις απλά και εύκολα Google Analytics & Facebook Pixel.
  2. Μετράς button clicks & scroll depth.
  3. Διαχειρίζεσαι από ένα μέρος όλα τα widgets & scripts ώστε να μην υπερφορτώνεις το website σου με άπειρα plugins.

Οδηγίες εγκατάστασης:

Όπως όλα του Tag Manager, έτσι και το Setup πραγματοποιείται με μια πολύ απλή διαδικασία:

Κάνεις εγκατάσταση το Plugin: Headers and Footers.

 

Στο Head section τοποθετείς το πρώτο μέρος του κώδικα του GTM και αντίστοιχα στο Body το δεύτερο (μην ξεχάσεις να το τοποθετήσεις και στο πεδίο mobile)

Έτοιμο!

Τώρα μπορείς να προσθέτεις τα απαραίτητα scripts ως tags με τα κατ’ επιλογήν triggers.

Ξεκίνα, εγκαθιστώντας αρχικά το Google Analytics.

 

2. Ninja Forms

Τι καλύτερο έχει το Ninja Form από το Contact Form 7 και το Gravity Forms;

Integrations.

Το Ninja Forms αποτελεί ένα plugin που σου παρέχει φόρμες εγγραφής/εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Κάθε lead μετράει στο growth της επιχείρησής μας και πρέπει να καταγραφεί σε CRM/Email Platform ώστε να κάνουμε follow-up/nurturing.

Το Ninja Forms σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, μας παρέχει τα εξής θετικά:

  1. Διατηρεί τα στοιχεία από όλα τα submissions, δηλαδή οι καταχωρήσεις των ατόμων που δήλωσαν τα στοιχεία τους δεν χάνονται και είναι προσβάσιμες με ένα απλό export.
  2. Μας δίνει τη δυνατότητα για πολλά integrations με CRM συστήματα ή άλλες 3ες υπηρεσίες (π.χ Mailchimp, Salesforce, Slack, Trello, Paypal κλπ)
  3. Είναι free. Μόνο τα extensions κοστίζουν (ελάχιστα).
  4. Είναι εύκολο στη χρήση και την παραμετροποίηση.
  5. Είναι έξυπνο. Μπορείς να θέσεις Conditional Logic ή να φτιάξεις μια Multi-Step φόρμα.
  6. Θες κι άλλα;

Case study

Ας υποθέσουμε πως έχουμε ένα website γυμναστηρίου και θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε μία φόρμα για να καταγράφει αυτούς που ενδιαφέρονται για κάποιο πρόγραμμα γυμναστικής.

Τι στοιχεία χρειαζόμαστε;

Συλλέγουμε σε ένα excel αρχείο το email του ενδιαφερόμενου, τα προσωπικά του στοιχεία και το πρόγραμμα ή την υπηρεσία για την οποία ενδιαφέρεται.

Τι στόχο έχουμε;

Στόχος μας είναι να κάνουμε άμεσα followup με σκοπό να τον οδηγήσουμε σε εγγραφή. Bonus: γνωρίζοντας τις υπηρεσίες ή τα προγράμματα γυμναστικής που ενδιαφέρονται οι επισκέπτες, εξάγουμε μερικά πολύ insightful συμπεράσματα σχετικά με το γυμναστήριό μας και τις επόμενες marketing ενέργειές μας.

Πως γίνεται;

Αρχικά θα εγκαταστήσουμε το Ninja Forms. Στη συνέχεια με τα απαραίτητα plugins θα συλλέξουμε τα στοιχεία σε:

  1. Google Sheets. [Το plugin θα το βρείς εδώ καθώς και οδηγίες εγκατάστασης εδώ.]
  2. Slack για να λάβουμε live ειδοποίηση. [Το plugin θα το βρείς εδώ καθώς και οδηγίες εγκατάστασης εδώ.]

3. Slack

Το Slack είναι μία πλατφόρμα instant messaging για επιχειρήσεις (και όχι μόνο) με άπειρες δυνατότητες – for real.

Γιατί να το χρησιμοποιήσω;

Η βασική του χρήση στην περίπτωσή μας είναι το Monitoring. Έτσι, μπορούμε:

  • Να πάρουμε real-time notifications για κάθε interaction που πραγματοποιείται στο website μας (π.χ. Ecommerce orders, Gym Registrations)
  • Να καταλάβουμε αν κάτι λειτουργεί σωστά (π.χ. αν έχει “πέσει” το website).
  • Να κατανοήσουμε την απόδοση μιας ενέργειας (π.χ αν η φόρμα του γυμναστηρίου τελικά μας φέρνει πελάτες)
  • Να κάνουμε άμεσα follow-up

Επίσης, κάτι που πολλοί παραβλέπουν αλλά αξίζει να σημειωθεί είναι ότι βλέποντας το stack μας να λειτουργεί και να αποδίδει, η ψυχολογία μας ανεβαίνει!

Μερικά ακόμη παραδείγματα από real use cases είναι τα εξής:

  • Εγγραφές (Gym, Webinar, Event)
  • Website Server Up/Down (check out UpTime Robot)
  • Business Enquiries
  • SEO Audit Requests
  • Mobile App Downloads
  • Magazine Subscriptions
  • Leads

Where it all ends…

4. HotJar

Το HotJar είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο με το οποίο μπορείς να δεις τις κινήσεις και τη συμπεριφορά των χρηστών στο website σου.

 

Το HotJar σου προσφέρει μια «μεγάλη εικόνα», ένα heatmap που περιλαμβάνει:

  • Clicks
  • Scroll Depth

Ακόμη, μερικά extra features είναι τα εξής:

  • Screen Recordings: βλέπεις σε video την πλοήγηση κάθε χρήστη ξεχωριστά.
  • Form Analytics: εξετάζεις σε ποιο πεδίο της φόρμας οι χρήστες εγκαταλείπουν και φεύγουν
  • Funnels: μπορείς να σετάρεις δικά σου βήματα για το funnel σου και να δεις analytics
  • Feedback/Surveys: προσκαλείς τους χρήστες για feedback

Με τον τρόπο αυτό μπορείς να βελτιώσεις την εμπειρία του χρήστη, κάνοντας αλλαγές όπου χρειάζεται με σκοπό να αυξήσεις το Conversion Rate σου.

Το HotJar μπορείς να το εγκαταστήσεις στον Tag Manager όπως ήδη περιγράψαμε παραπάνω. Με την εγγραφή σου, θα λάβεις ένα script code το οποίο θα τοποθετήσεις στον Tag Manager ως εξής:

  1. New Tag → Custom HTML
  2. Επικόλληση το HotJar code snippet
  3. Triggering: All Pages

5. Albacross

Η βασική χρήση του Albacross είναι να εντοπίζει τις εταιρίες που επισκέπτονται το website σου δίνοντας σου την ευκαιρία να επικοινωνήσεις μαζί τους. Εξαιρετικά χρήσιμη πληροφορία αν είσαι Β2Β oriented.

Σου παρέχει μια λίστα με leads, τα στοιχεία της εταιρείας τους καθώς και τη δραστηριότητά τους ώστε να μπορέσεις να κάνεις άμεσα reach out.

Η εγκατάστασή του γίνεται με τον ίδιο τρόπο που έχουμε περιγράψει παραπάνω στον Tag Manager.

6. ProveSource

To ProveSource το χρησιμοποιούν κυρίως eshops αλλά και booking engines για να παρουσιάσουν social proof για τα προϊόντα τους.

Για παράδειγμα:


Είναι πιο εύκολο να πείσεις ένα πελάτη να ψωνίσει όταν του δείχνεις ότι και άλλοι να κάνουν το ίδιο.

Το ProveSource εμφανίζει στο κάτω μέρος της οθόνης ένα μήνυμα για να παροτρύνει τον επισκέπτη να κάνει την ενέργεια που θέλουμε. Η ενέργεια αυτή μπορεί να είναι αγορά, εγγραφή ή κάποιο download.

Πώς θα το αποκτήσω;

H εγκατάστασή του γίνεται με τον ίδιο τρόπο. Αφού κάνεις δωρεάν εγγραφή στο provsrc.com θα λάβεις ένα snippet code το οποίο θα τοποθετήσεις στον Tag Manager.

Final Thoughts

Καλό θα είναι όταν υλοποιούμε ένα νέο έργο, είτε αυτό είναι ένα ολοκληρωμένο site είτε ένα απλό landing page, να έχουμε στο μυαλό μας πως η αισθητική μπορεί να είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο αλλά το βασικότερο όλων είναι να μπορούμε να μετρήσουμε οτιδήποτε κάνει ο επισκέπτης της σελίδας μας.

Με τον τρόπο αυτό, παρακολουθώντας και βελτιώνοντας σταδιακά το customer journey σε όλα τα στάδια του marketing funnel που έχουμε ορίσει μπορούμε να είμαστε πιο σίγουροι πως ο υποψήφιος πελάτης μας στο τέλος θα πραγματοποιήσει μια αγορά.

Ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε web properties που να μπορούν να προσφέρουν στο χρήστη τους μια ευχάριστη εμπειρία και να τον οδηγήσουν εύκολα στην επιθυμητή πώληση.

 

ΥΓ: Αν θέλεις να δεις μερικές από τις τακτικές που εφαρμόζουμε στις στρατηγικές μας, μπορείς να γίνεις μέλος του Facebook group μας «To site mou«.

Bonus: Σου έχουμε ετοιμάσει ένα Quick Checklist Guide για τα παραπάνω εργαλεία. Χρησιμοποίησε το κάθε φορά που φτιάχνεις ένα website ?

Έχουμε κάτι για σένα...

Θέλεις κι εσύ να μάθεις πως θα υλοποιήσεις το Inbound Marketing Stack σου και να μάθεις νέα automations;

Έλα στο 2ο ολοκληρωμένο Growth Marketing Course που διοργανώνουμε στη Θεσσαλονίκη σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικάνικη Ένωση.