[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Bonus: Σου έχουμε ετοιμάσει ένα Quick Checklist Guide με όλα τα tools που μπορείς να εγκαταστήσεις μέσω Google Tag Manager. Χρησιμοποίησε το κάθε φορά που φτιάχνεις ένα website![/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDdGFibGUlM0UlMEElMjAlMjAlMjAlMjAlM0N0ciUzRSUwQSUyMCUyMCUyMCUyMCUyMCUyMCUzQ3RkJTIwc3R5bGUlM0QlMjJiYWNrZ3JvdW5kLWNvbG9yJTNBJTIzOTdkNzAwJTNCJTIwYm9yZGVyLWNvbG9yJTNBJTIzZmZmJTNCJTIwcGFkZGluZyUzQTE0cHglM0J0ZXh0LWFsaWduJTNBY2VudGVyJTNCYm9yZGVyLXJhZGl1cyUzQTQwcHglM0IlMjIlM0UlMEElMjAlMjAlMjAlMjAlMjAlMjAlMjAlMjAlM0NhJTIwY2xhc3MlM0QlMjJhcHBvLWNsaWNrLTc4ODclMjIlMjBzdHlsZSUzRCUyMmRpc3BsYXklM0FibG9jayUzQiUyMGNvbG9yJTNBJTIzZmZmZmZmJTNCJTIwZm9udC1zaXplJTNBMTRweCUzQiUyMHRleHQtZGVjb3JhdGlvbiUzQW5vbmUlM0IlMjIlMjBocmVmJTNEJTIyJTIzJTIyJTNFJTBBJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwJUNFJTlBJUNFJUIxJUNGJTg0JUNFJUFEJUNFJUIyJUNFJUIxJUNGJTgzJUNFJUI1JTIwJUNGJTg0JUNFJUJGJTIwY2hlY2tsaXN0JTIwJUNGJTgzJUNFJUI1JTIwUERGJTIwJUYwJTlGJUE0JTk4JTBBJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwJTNDJTJGYSUzRSUwQSUyMCUyMCUyMCUyMCUyMCUyMCUzQyUyRnRkJTNFJTBBJTIwJTIwJTIwJTIwJTNDJTJGdHIlM0UlMEElMjAlMjAlM0MlMkZ0YWJsZSUzRQ==[/vc_raw_html][vc_column_text]

Βασικές και Advanced λειτουργίες του Google Tag Manager!

Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις ήδη, ο Google Tag Manager είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που σε βοηθά να εγκαταστήσεις scripts, widgets & plugins στο website σου χωρίς τη βοήθεια προγραμματιστή!

Έτσι, αποφεύγεις χρονικές καθυστερήσεις ενώ έχεις τη δυνατότητα ως marketer ή owner του website να έχεις καλύτερο έλεγχο σε ότι αφορά τα εργαλεία που θέλεις να έχει το site σου.

Αν δεν ήξερες την ύπαρξη του Google Tag Manager μέχρι να δεις αυτό το άρθρο, τότε μάθε περισσότερα εδώ και δες εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να χτίσεις σωστά το inbound marketing stack της επιχείρησής σου.

Oι δυνατότητες που μας προσφέρει ο Tag Manager είναι κυριολεκτικά απεριόριστες. Μεταξύ άλλων μπορούμε να:

Αυτά είναι μόνο μερικές από τις pre-built δυνατότητες. Μπορείς να δεις περισσότερα στο checklist pdf αρχείο που έχουμε στο τέλος του άρθρου (ναι με Tag Manager μπορούμε να μετρήσουμε πόσα κλικ θα γίνουν για το download αυτού του αρχείου!).

Πως όμως λειτουργεί ο Google Tag Manager;

Για να υλοποιήσουμε όλα τα παραπάνω θα χρειαστεί αρχικά να ενσωματώσουμε δύο μικρά κομμάτια κώδικα στο site. Ένα κάτω από το <head> και ένα κάτω από το <body>.

Αν το site σου είναι χτισμένο σε WordPress μπορείς να χρησιμοποιήσεις το plugin Head, Footer and Post Injections όπως είδαμε εδώ σε παλαιότερο blogpost.

Πριν αρχίσουμε να προσθέτουμε tags πρέπει να είμαστε σίγουροι πως εγκαταστήσαμε σωστά τον Tag Manager. 

Αυτό το κάνουμε με τη βοήθεια ενός plugin, του Google Tag Assistant. Ο Tag Assistant μας εμφανίζει ποια tags υπάρχουν σε ένα site και αν υπάρχουν errors. Βλέπουμε ένα παράδειγμα παρακάτω:

 

1. Εγκατάσταση Google Analytics, Facebook Pixel και άλλων βασικών tools.

Σίγουρα έχεις βρεθεί στη θέση να επικοινωνήσεις με κάποιον προγραμματιστή για να εγκαταστήσει των κώδικα του Google Analytics σε κάποιο website. Πολύ πιθανό μετά από μερικές μέρες να του ζήτησεις να κάνει το ίδιο με το Facebook Pixel ή και με το Google Ads remarketing tag

Αν είσαι τυχερός τότε ο προγραμματιστής που απευθύνθηκες παράτησε όλα τα ongoing tasks του για να σε εξυπηρετήσει άμεσα. Μόνο που αυτή είναι η εξαίρεση στον κανόνα, δυστυχώς! Πόσο μάλλον, όταν χρειάζεσαι όλα τα παραπάνω scripts να εγκατασταθούν σωστά και γρήγορα στο site σου.

Με τον Tag Manager έχεις τη δυνατότητα να κάνεις όλα τα παραπάνω μόνος σου!

Μάλιστα, για πολλά εργαλεία υπάρχει προεπιλεγμένη διαδικασία προκειμένου να εγκαταστήσεις εύκολα τον αντίστοιχο κώδικα.

 

Όσο απλή και αν ακούγεται για κάποιους η εγκατάσταση του Facebook Pixel, μην ξεχνάς πως με τον Tag Manager έχεις τη δυνατότητα να ελέγχεις από ένα σημείο όλα τα εργαλεία και τα tracking codes που έχεις στο site σου. 

Αυτό είναι πολύ σημαντικό για μεγάλα αλλά και μικρά projects.

Πως αλλιώς μπορείς να εκμεταλλευτείς τον Google Tag Manager (για τους geeks GTM); Πάμε να δούμε!

 

2. Scroll Tracking: Τι ποσοστό της landing page σου είδε ο τελικός χρήστης;

 

Οι δυνατότητες του GTM είναι πολλές! Αν και κάθε site χρειάζεται πιο άμεσα όσα αναφέρθηκαν έως τώρα, πάμε να δούμε τι άλλο μπορούμε να κάνουμε. Βασικά, τι άλλο μπορούμε να μετρήσουμε με τη βοήθεια του Tag Manager!

Είτε πρόκειται για την αρχική σελίδα είτε για ένα blog post στο οποίο αφιέρωσες χρόνο για έρευνα και συγγραφή, στα Google Analytics θα δεις κάποια βασικά metrics όπως sessions, time on page και bounce rate.

Σίγουρα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη τα ανωτέρω στοιχεία, αλλά δε θα ήταν καλύτερα να γνωρίζουμε σε πόσο βάθος «scrollαρουν» οι χρήστες του site μας;

Με σύντομη σχετικά υλοποίηση 20-30 λεπτών μπορούμε μέσω του Google Tag Manager να μετρήσουμε το ποσοστό των χρηστών που βλέπουν το 25%, 50%, 75% ή 90% της σελίδας. Τα νούμερα είναι ενδεικτικά, εμείς τα ορίζουμε! Μαγικό;

Όχι ακριβώς, τα λέω όλα αυτά για να σε πείσω πως οι δυνατότητες και τα εργαλεία που κυκλοφορούν εκεί έξω είναι αμέτρητα! Αυτό που χρειάζεται είναι συνεχής αναζήτηση βέλτιστων λύσεων για την καλύτερη απόδοση του site σου και κατ’ επέκταση της επιχείρησής σου.

Φυσικά, ο Tag Manager μας βοηθάει να κάνουμε track όσους έκαναν scroll στο site μας. Αλλά για να δούμε τα τελικά νούμερα, πρέπει να φτιάξουμε ένα event το οποίο θα κάνει push αυτά τα δεδομένα στα Google Analytics.

 

 

Γιατί να μπεις στον κόπο να κάνεις όλα τα παραπάνω; Γιατί έτσι θα αντιληφθείς καλύτερα τη συμπεριφορά των visitors του site σου.

Όπως αντιλαμβάνεσαι εύκολα, το scroll tracking είναι απαραίτητο single-page websites.

Bonus Tip: Αν έχεις μεγάλο όγκο επισκεψιμότητας και μερικές advanced γνώσεις του Tag Manager, υπάρχει η δυνατότητα να φτιάξεις κοινό στο Facebook με βάση το percentage scroll των χρηστών!

Σκέψου ότι μπορείς να κάνεις retargeting αυτών των χρηστών με ξεχωριστό μήνυμα ανάλογα με το ποσοστό ανάγνωσης μίας landing page.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για το scroll tracking διάβασε αυτό.

 

3. Track Engagement & Facebook Comments

 

Πέραν της ευκολίας και της ταχύτητας που μας προσφέρει ο GTM στην εγκατάσταση εργαλείων και pixels, μας βοηθάει να μετρήσουμε συγκεκριμένες αλληλεπιδράσεις στο site μας.

Στη συνέχεια δημιουργώντας Google Analytics events μπορούμε να έχουμε όλα τα στοιχεία που μας ενδιαφέρουν συγκεντρωμένα.

Αν θέλουμε να μετρήσουμε πόσα file downloads έχουμε, πόσοι αλληλεπίδρασαν με ένα video ή πόσα link clicks είχαμε προς άλλα blogs θα χρειαστεί υλοποίηση σε Javascript.

Αυτό σημαίνει, χρόνος, χρήμα και πάρα πολύ μεγάλη και λεπτομερή προσοχή ώστε να μην επηρεαστεί η λειτουργικότητα του site.

Εκτός και αν εκμεταλλευτούμε πάλι τις δυνατότητες του GTM!

Ας δούμε κάτι πιο advanced. Πως κάνουμε track Facebook comments που είναι ενσωματωμένα σε ένα site.

Πρόκειται για μία διαδικασία 2 βημάτων:

  1. Δημιουργία ενός Tag τύπου Custom HTML που λειτουργεί ως Listener
    1. Trigger αυτού του tag στις σελίδες όπου έχουμε ενσωματώσει σχόλια
  2. Την αποστολή του κάθε comment event στα Google Analytics με την υλοποίηση ενός Universal Analytics Tag

Δημιουργία Custom HTML Tag

Μέσα στον Tag Manager επιλέγουμε «New Tag» και στη συνέχεια Custom HTML


Βάζουμε το παρακάτω κομμάτι κώδικα στο Tag το οποίο είναι κοινό για όλα τα websites.

 


<script>

FB.Event.subscribe(‘comment.create’, function(commentResponse) {

  if (!commentResponse.hasOwnProperty(“pluginID”)) {

    window.dataLayer = window.dataLayer || [];

    window.dataLayer.push({

      ‘event’: ‘socialInteraction’, 

      ‘socialNetwork’: ‘Facebook’, 

      ‘socialAction’: ‘Comment’, 

      ‘socialTarget’: commentResponse.href

    });

  }

});

</script>


Ως trigger που ενεργοποιεί το tag, επιλέγουμε από τις pre-built επιλογές του GTM το Window Loaded.


Εφόσον ολοκληρώσουμε και αυτό το βήμα σωστά σημαίνει πως ο Tag Manager κάνει track των σχολίων.

Τώρα, πρέπει να δημιουργήσουμε ένα event που να κάνει push αυτά τα data στα Google Analytics. Είναι το βήμα 2 που αναφέραμε νωρίτερα.

Δημιουργούμε ένα νέο Universal Analytics Event με τα παρακάτω πεδία.


Αν ακόμη δεν σε επεισα, ότι πρέπει να ενταχθεί ο Google Tag Manager στα εργαλεία που χρησιμοποιείς για το site σου τότε μάθε πως μπορείς:

Όπως κατάλαβες ο Google Tag Manager είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο. Μας βοηθάει σε βασικά tasks αλλά παράλληλα μας δίνει και νέες δυνατότητες με σχετικά εύκολο τρόπο αφού λίγες τεχνικές γνώσεις αρκούν για τα περισσότερα από όσα αναφέραμε.

Αν έφτασες μέχρι αυτό το σημείο του άρθρου θα το δούμε στα Google Analytics μέσω scroll tracking όπως είπαμε νωρίτερα ?.

Τέτοιες advanced τεχνικές και εργαλεία θα δούμε στο 3-ήμερο Growth Hacking Academy που έρχεται 27-29 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.

? Θες να μάθεις αν το Growth Hacking Academy σου ταιριάζει; Ξεκίνησε εδώ.[/vc_column_text][vc_column_text]Bonus: Σου έχουμε ετοιμάσει ένα Quick Checklist Guide με όλα τα tools που μπορείς να εγκαταστήσεις μέσω Google Tag Manager. Χρησιμοποίησε το κάθε φορά που φτιάχνεις ένα website![/vc_column_text][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]